"מטרת היוגה היא לטפח את הסמדהי, מטרתה להחליש את המכאובים. כאשר החושים רגועים, כאשר המיינד נמצא במנוחה, כאשר האינטלקט לא נע -אזי, אומרים החכמים, מגיע האדם לרמה הנעלה ביותר.
שליטה יציבה בחושים ובמינד הוגדרה כיוגה. מי שמשיג זאת אינו חי באשליות". (קאטואופנישאד)
כאשר המערכת האוטואימונית פועלת כראוי ובאיזון יש לנו דרגת שליטה הגיונית על התגובה שלנו לאירועים מעוררי תסכול ומאכזבים. כך יש לנו אפשרות להעריך ברוגע מה מתרחש כאשר אנו חשים נפגעים או נטושים.
אנשים עם מערכת עצבים אוטואימונית הקשה לשליטה נוטים בקלות לצאת מאיזון רגשית ופיזית וחשופים למחלות אוטואימוניות, לסרטן ולבעיות נפשיות כדיכאון.
רבים מהסובלים מפוסט טראומה , PTSD, רגישים לתגובתיות יתר
הוכח ששינוי בדרך בה אדם נושם משפר בעיות עם כעסים, דיכאון וחרדה . הוכח שיוגה משפיעה באופן חיובי על טווח רחב של בעיות רפואיות כלחץ דם, הורמוני מתח, אסמה, כאבי גב תחתון. היוגה משפרת באופן ברור בעיות ב PTSD, ומשפרת באופן דרמטי את היחס של נפגעי טראומה לגופם.
כל תכניות היוגה מכילות שילוב של פרקטיקות נשימה- פראנימות ותנוחות - אסאנות ומדיטציה. למשל לוריאציות של נשימות מהירות ועמוקות בשימוש שונה בפה ובנחיריים ובגרון יש תוצאות שונות ולטכניקות מסויימות ישנה השפעה רבת עצמה על האנרגיה .
הדגש בשימוש בטכניקות  ובתנוחות  האסאנות  אינה לעשות  טוב את התנוחה אלא  להביא את המשתתף  לשים לב אלו שרירים פועלים בכל פעם. המעברים נועדו ליצור קצב בין מתח ורגיעה -דבר שהמתרגל ילמד להבחין בו גם בחיי היום יום.